خاتمی و موسوی در دوران زمامداری خود ثابت کردند که هیچ گاه اسلام ، امام،رهبری و منافع انقلاب و خواستهای مردم را فدای منافع شخصی و حزبی نمی کنند
ضمن اعتراض به حوادث پس از انتخابات و بی تدبیریهای صورت گرفته، هر چه زودتر در جهت اصلاح امور، رفع کینه ها و بازگشت اعتماد عمومی اقدام گردد
جانباز و فرهنگ جانبازی آینه تمام نمای وفاداری،ایثار و ایمان است

نماینده مردم اردکان اظهار داشت:مردم آگاهانه از انقلاب خود حفظ و حراست می کنند وحاکمیت نیز باید حرمت مردم را نگه دارد و دین خود را به آنان ادا کند.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی که در جمع جانبازان و ایثارگران شهرستان اردکان و به مناسبت گرامیداشت روز جانباز سخن می گفت با تحلیلی اجمالی از دوران 30 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود: جامعه ما سیر تکاملی خود را با سرعت و جدیت طی می کند.
وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب با دو موج رشد سریع جمعیت و تغییر گذر از سنت به مدرنیته مواجه بودیم که می توانست برای هر جامعه ای یک تهدید محسوب گردد افزود: خوشبختانه با حسن تدبیر مسئولان و مردم این مهم به یک فرصت مبدل گشته است.
تابش نیروهای تحصیلکرده در داخل و خارج کشور،درآمدهای نفتی مناسب، منابع انسانی و خدادای و استعدادهای بالقوه با پشتوانه معنوی را از این ظرفیتهای درخشان داست و اظهار امیدواری کرد در سایه وفاق و همدلی مردم و مسئولان از این فرصتها به نحو مطلوب استفاده شود و ایران بتواند از یک قدرت منطقه ای به یک کشور مهم و تاثیرگذار در عرصه معادلات بین المللی تبدیل گردد.
دبیر کل فراکسیون خط امام (ره) مجلس به نقش مؤثر اصلاح طلبان در دعوت مردم و حضور در انتخابات اشاره کرد و با معنی دار خواندن حضور 40 میلیونی مردم پای صندوق های رای در آغاز دهه چهارم انقلاب ،تفاوت مطالبات شهرهای کوچک و روستاها با شهرهای بزرگ و کلان شهرها را در این انتخابات مشهود دانست و گفت حاکمیت باید ندای نخبگان و فرهیختگان جامعه را که بیشتر برای تغییر مدیریت موجود در عرصه انتخابات آمده بودند می شنید و با برخورد نرم افزاری، راه را برای اعمال اصلاحات در چارچوب قانون اساسی و موازین شرعی فراهم می کرد.
تابش افزود پیگیریهای زیادی برای برخورداری از حداقل حقوق اساسی بازداشت شدگان اخیر که با تاسف بین آنها شخصیتهای ارزنده ای با سوابق روشن اسلامی و انقلابی که در دولتها و مجالس گذشته عهده دار مسئولیت های مهمی بوده اند انجام شده است که امیدواریم این تلاشها با حسن نیت مسؤلان قضایی و امنیتی به بار نشید.
وی، موسوی و خاتمی را در زمره انقلابیونی دانست که به زعم خود برای جلوگیری از انحرافاتی که گریبان گیر انقلاب شده در عرصه سیاسی کشور فعال هستند و هیچ گاه اسلام ، امام،رهبری و منافع انقلاب و خواستهای مردم را فدای منافع شخصی و حزبی نخواهند کرد و فعالیتهای خود را در چارچوب قانون اساسی سامان خواهند داد و بی شک همراهی آنها از بسیاری مدعیان ولایت مداری ، با رهبری بیشتر خواهد بود و این را در دوران مسئولیتهای خطیر خود به عینه نشان داده اند.
دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) ضمن اعتراض به حوادث پس از انتخابات و بی تدبیریهای صورت گرفته تصریح کرد: باید در چارچوب قانون اساسی و با محوریت مقام معظم رهبری که ستون خیمه انقلاب و محور وفاق در نظام هستند هر چه زودتر در جهت اصلاح امور و سامان یافتن اوضاع و رفع کینه ها و بازگشت اعتماد عمومی اقدام گردد .
وی گسست بین مردم و حاکمیت و ایجاد فضایی که مردم مجبور به خودسانسوری شوند را خطرناک توصیف کرد و با طرح این پرسش که چرا با کوچکترین اعتراضی،برچسب مخالف نظام به خادمان انقلاب می زنیم، خواستار آزادی زندانیان و رفع کینه ها و کدورتها و پایان دادن به فضای دلسرد کننده کنونی شد تا کشور بتواند در سایه وفاق و همدلی و بهره گیری از ظرفیتهای عظیم معنوی و مادی خود راه پیشرفت و توسعه را با سرعت بپیماید.
نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنان خود جانباز و فرهنگ جانبازی را آینه تمام نمای وفاداری،ایثار و ایمان توصیف کرد و از مناعت طبع جانبازان و عزیزانی که زخم جنگ بر تن دارند در راه نیل به اهداف مقدسشان به نیکی یاد کرد.
تابش با بیان اینکه به خدمتگزاری مردم شریف اردکان و بخصوص جانبازان افتخار می کنم ادامه داد: در این مدت کارهای زیادی برای قشر ایثارگر جامعه انجام گرفته،ولی در عین حال عظمت کار جانبازان را با هیچ ملاک مادی قابل مقایسه ندانست.نماینده مردم اردکان اصلاحیه لایحه جامع ،افزایش بودجه بنیاد شهید به دو هزار و ششصد میلیارد تومان جهت اهتمام ویژه نسبت به تکمیل و بهسازی قبور شهداء،افزایش مستمری حقوق جانبازان و خدمات درمانی آنان و..... از جمله کارهای انجام گرفته در مجلس عنوان نمود.
در ادامه این دیدار که در فضایی صمیمی و در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد جمعی از جانبازان مشکلات خود را با منتخب خود در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند و و پس از بحث و تبادل نظر"تابش" قول پیگیری موارد مطروحه را داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا